vineri, 24 octombrie 2008

NDP sau pe litere: NOAPTEA DEVORATORILOR DE PUBLICITATE!

Noaptea devoratorilor de publicitate: culisele unui succes internaţional

“Noaptea devoratorilor de publicitate” se leagă de un singur nume: Jean Marie Boursicot, părintele nonconformist al unui show care a ridicat advertisingul la rang de artă.
Creată în 1981, Noaptea Devoratorilor a cucerit rapid Franta şi treptat-treptat, întreaga lume. În prezent, spectacolul se desfăşoară în peste 40 de ţări, turneul reunind 160 de oraşe.

Povestea primelor pelicule
Totul a început în anul 1973, când Jean Marie Boursicot, un puşti de doar 10 ani, fascinat în egală măsură de cinema şi de reclamele văzute la televizor, a dorit să colecţioneze casete cu filme şi spoturi publicitare. Operatorul de la "Ciné Madeleine", un cinematograf local frecventat de tânărul Boursicot, îl simpatizează pe puşti, oferindu-i primele casete cu spoturi, ce conţineau reclame la diverse dulciuri (KREMA, îngheţata Miko etc). Astfel lua naştere ceea ce avea să devină cea mai mare colecţie de spoturi şi postere publicitare din lume.

După terminarea studiilor, Boursicot a început să lucreze pentru agenţia Publicis. Aici a descoperit că nici una dintre părţile implicate în creaţia unei reclame – producători, publicitari sau agenţii- nu păstra spoturile într-o arhivă. Le-a păstrat el! Astfel s-a născut faimoasa Cinemateca, Boursicot având ocazia să-şi transforme hobby-ul într-o afacere.

“Devoratorii” – 27 ani de succese
Prima ediţie a ceea ce numim azi “Noaptea Devoratorilor de Publicitate”, a avut loc în 1981, sub titulatura "Friandises" (Dulciuri). Succesul acestei iniţiative nu a întarziat să apară: timp de 27 de ani, conceptul spectacolului a fost reluat şi prezentat anual în peste 40 de ţări de pe toate continentele.

În prezent, “Noaptea Devoratorilor de Publicitate” este un spectacol care combină un cinema de cea mai bună calitate cu divertismentul şi spiritul ludic al publicului. "Meniul" anual de reclame este întotdeauna atractiv şi surprinzător. Internaţional, exotic (prezintă o panoramă a reclamelor puţin cunoscute din ţări precum Egipt sau Indonezia), spectacolul reflectă vitalitatea şi trendurile publicităţii mondiale. Nu există cenzură: alcoolul, tutunul şi sexul nu lipsesc. Marile teme sociale sunt, de asemenea, prezente: SIDA, protecţia mediului, ajutorul umanitar, eutanasia, etc.

Veştile bune se pastează întotdeauna la final: “Noaptea devoratorilor” vine si la Sibiu. Aşadar, save the date: 21 noiembrie!

EVENIMENT RECOMANDAT DE Ecaterina Lia :)